اندرویدها:دانلود بازی و نرم افزار آندروید

اندرویدها:دانلود بازی و نرم افزار آندروید
دانلود بازی و نرم افزار آندروید
Authors

برتری تکنولوژی cross fire نسبت به

 

 SLI

 

به طور معمول برای استفاده از قابلیت SLI شما مجبور به استفاده از دو کارت گرافیکی همسان با Blos هماهنگ هستید تا بهترین کارایی به شما داده شود و ممکن است با کوچک ترین تفاوتی ما بین کارت های گرافیکی، شما دچار مشکلات و خطاهایی در سیستم خود بشوید. اما در تکنولوژی Cross fire دیگر نیاز به استفاده از دو کارت گرافیکی همسان برای فعال کردن حالت Crossfire نیست و فقط شما نیاز به خرید یک کارت Crossfire Edition و یک کارت معمول هماهنگ با کارت اصلی دارید. در حالت Crossfire در صورتی که شما یکی از کارت های سری X8XX شرکت Ati را داشته باشید با خرید یک کارت Crossfire هماهنگ با آن و مادربرد Crossfire Edition می توانید از این ویژگی بهره مند شوید ولی در صورتیکه شما دارای یک کارت گرافیکی 6800GT باشید برای بهره گیری از تکنولوژی SLI نیاز به خرید یک کارت گرافیکی همسان با 6800GT دارید تا بتوانید از ویژگی SLI بهره مند شوید. با تغییراتی که شرکت Ati در تکنولوژی Crossfire ایجاد کرده است مشکلاتی مانند هماهنگی Blos کارت های گرافیکی، مشکل و ناهماهنگی مدل های کارت های گرافیکی و مشکلات فروش به مسزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حالت پردازش تصویر در تکنولوژی Crossfire

تکنولوژی Crossfire با 4 روش، پردازش تصویرهای گرافیکی و سه بعدی را انجام می دهد که این روشها به ترتیب زیر هستند:

1- Super Tiling (بافت گذاری پیشرفته)
2-
Scissor(نیمه کردن تصویر)
3-
Alterative Frame Rendering (پردازش متناوب فریم ها)
4-
Super AA (تصحیح پیشرفته سطوح ناصاف)


1- بافت گذاری پیشرفته (
  super tiling)
در این روش هر فریم تبدیل به دو بافت شطرنجی 32 خانه چهاروجهی می شود که در مجموع از کنار هم قرار دادن این بلوک ها صفحه شطرنجی 256 خانه ای به دست می آید.برای به دست آوردن تعداد 256 خانه می توانید از روش زیر استفاده کنید که هر صفحه از 32 بلوک تشکیل شده است که این بلوک ها هر کدام به طور
Quad یا چهار وجهی هستند که از حاصلضرب تعداد بلوک ها در تعداد وجه ها به تعداد کلی بلوک صفحه شطرنجی می رسید.
در کل این بلوک های زوج و فرد می شوند که بلوک های زوج توسط یک کارت گرافیکی دیگر مورد پردازش قرار می گیرد، بعد از ترکیب این دو اطلاعات در چیپ ست ترکیب کننده کارت اصلی،یک تصویر کلی و بدون عیب به وجود می آید که دقیقا همان بافت شطرنجی مورد نظر است.
شرکت
ATI این حالت پردازش را بیشتر برای کاربرد ها و بازیهای که از تکنولوژی D3D پشتیبانی می کنند قرار داده است.مشکل این حالت پردازش آن است که حرکات با آنکه نیمی از تصویر را پردازش می کند ولی مجبور است ولی مجبور است تمام محاسبات هندسی مربوط به آن تصویر را انجام دهد .به همین علت در این حالت افزایش کارایی وابسته به تغییر لگاریتمی هندسی صفحه گرافیکی است.به هر حال حتی با تمام این تعاریف ،در آینده بر اثر استفاده روز افزون از تکنولوژی های سایه زنی پیکسلی از این روش بیشتر استفاده خواهد شد و بازی های بیشتری نیاز به پردازش سایه زنی پیچیده خواهند داشت که نتیجه تاثیر هرچه بیشتر این روش روی تصاویر خواهد بود.

*

2- نیمه کردن تصویر (Scissor  )
 این روش پردازش تصویر در تکنولوژی Cross Fire جدید نیست و ما این حالت پردازش را در تکنولوژی SLI شرکت nVidia
دیده ایم.در این روش نیمه بالایی تصویر توسط کارت اصلی و نیمه پایینی تصویر هم توسط کارت گرافیکی ثانویه مورد پردازش قرار می گیرد.
در روش پردازشی
SLI به کاربر این امکان داده می شود که بتواند با تعیین خط افقی در بازی یا کاربردهای سه بعدی،مقدار پردازش هر نیمه از تصویر را به میل خود به یک کارت گرافیکی ارائه کند و بقیه تصویر هم توسط کارت گرافیکی دوم مورد پردازش قرار گیرد،اما بر خلاف راه حل شرکت nVidia شرکت ATI این حالت را به صورت درصدی،درآورده است یعنی در این حالت هر کارت به مقدار درصدی مشخص تصویر را مورد پردازش قرار می دهد و مقدار پردازش بیشتری به یک کارت تحمیل نمی شود و هر دو کارت به مقدار مساوی از تصویر را مورد پردازش قرار می دهند.اگرچه این امر باعث کاهش انعطاف پذیری این روش نسبت به راه حل nVidia می شود ولی شرکت ATI می گوید که این تقسیم مساوی بین دو کارت باعث جلوگیری از ازدیاد فشار بیش از حد روی یک کارت و بی کارماندن کارت گرافیکی و بی کارماندن کارت گرافیکی دیگر می شود و با این روش با تعادل پویا مابین دو کارت،هر دو کارت به یک مقدار در پردازش تصاویر سهیم خواهند بود.
حالت پردازش
Scissor با تمام بازی ها که از تکنولوژی D3D و Openal پشتیبانی می کنند هماهنگی دارد همانند حالت پردازشی Super Tiling است که در این حالت هرکارت باید کل محاسبات هندسی یک محیط را مورد پردازش قرار دهد.

*

3- پردازش متناوب فریم ها (Alternative Frame Rendering  )

حالت پردازشی AFR،سریع ترین نوع پردازش موجود است.در این روش هر فریم توسط یک کارت گرافیکی پردازش می شود،در این حالت کارت گرافیکی اصلی فریم های فرد را مورد پردازش قرار می دهد و فریم های زوج نیز توسط کارت گرافیکی ثانویه مورد پردازش قرار میگیرد.برخلاف حالت پردازشی Super Tiling و Scissor که هر کارت مجبور به پردازش هندسی تمام صفحه بود،در حالت AFR هر کارت فقط نیمی از حالت هندسی صفحه را مورد پردازش قرار می دهد و در این حالت هر کارت فقط پردازش هندسی و سایه زنی مربوط به فریم خود را انجام می دهد و نیاز به پردازش تمام صفحه ندارد.
تعداد زیادی از بازی ها از این ویژگی بهره می برند،این ویژگی باعث ایجاد افکتهایی مانند حجم قابل تغییر
Volmetric Fog ،افکت های قوسی و مربعی پیچیده و همچنین باعث ایجاد بازتاب های پیچیده و منابع نوری فوق العاده در بازی می شود و بدون وجود اینگونه پردازش های مناسب،بازی ها نمی توانند تاثیری چنین حیرت آوری را روی بازیکنان ایجاد کنند.

*

4- تصحیح پیشرفته سطوح ناصاف Super AA ) )
علاوه بر حالتهای پردازشی قبل،شرکت
Ati تکنیک دیگری را به نام Super AA به شما پیشنهاد می کند.این حالت برخلاف روشهای پردازشی قبل باعث افزایش در سرعت اجرای بازی نمی شود ولی در عوض این ویژگی تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیتی تصویر به میزان چشم گیری می شود.Super AA اوج کیفیت فریمی که ترکیب دو فریم که هر کدام در یک کارت مورد پردازش قرار گرفته اند به دست می آید که این فریم ها در چپ ست ترکیب کننده داده با یکدیگر ترکیب می شوند و بصورت یک فریم با کیفیت فوق العاده در می آیند.
بر اساس گفته های شرکت
ATI این حالت پردازش، باعث ایجاد کیفیت تصویری در حد تصحیح سطوح ناصاف تا 8 مرحله می شود.در صورتی که این حالت باعث کاهش کارایی سیستم تا 4 مرحله تصحیح سطوح ناصاف می شود.شرکت ATI اعلام کرده است که ویژگی FSAA (تصحیح سطوح بافتی)در کارت های سری X8XX قابل برنامه ریزی است،بنابر این کارت های مدل Cross Fire از نمونه ای FSAA متفاوت با کارت های استاندارد سری X8XX استفاده نمی کند
AA مخفف  Anti Aliasing می باشد 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 13:43 ] [ Mohammad ]
About

به وبلاگ من خوش آمدید
Blog Custom
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 56085
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1